Warming a coat/jacket

My boyfriend wants a superwarm coat, as I mentioned here. I've purchased macfleece from MacCulloch&Wallis for these purposes. In my tailoring book Tailoring- The classic guide to sewing the perfect jacket is written that warming layer should be atteched to the lining. It's logic, because this method avoid bulkiness in jacket or coat seams. 
Přáním mého přítele byl superteplý kabát, jak už jsem psala tady. Pro tyhle účely jsem koupila macfleece z MacCulloch & Wallis. V mojí knize o krejčovině píšou, že vyteplení do sak či kabátů by se měla přidělávat k podšívce, což je logické, protože v případě přidání k vrchní látce by byly švy poněkud monstrózní a nehezké.


On both front pieces I've decided to make double welt pocket and I've sewn them before adding macfleece. All the lines are marked with thread tracing.
Na obou předních dílech jsem se rozhodla vypracovat dvojvýpustkové kapsy, což jsem udělala ještě před přidáním macfleece. Všechny linie jsou prostehovány

The next important thing to do before adding the warm layer(no photo, sorry) is make the pleat on the center back line, which is added to the jacket/coat to have same room for comfort. If the jacket or coat have some darts, you have to sew them on both layers before putting them together.
Další důležitý krok před přidáním teplé vrstvy je vypracování zadního záhybu(bohužel jsem zapomněla na fotku), který se přidává pro pohodlnost nošení. Pokud jsou na kabátu či saku jakékoliv záševky, je potřeba je sešít ještě před spojením obou vrstev.

Adding macfleece and thread tracing trough both layer is following. 
Pak následuje přidání teplé vrstvy a prostehování linií oběmi látkami.

Front and back pieces are put together and sewn together. Then trim macfleece close to stiching- avoiding bulkiness again.
Po sešití švů předního a zadního dílu je potřeba odstřihnout přídavky na teplé vrstvě, aby šev nebyl moc objemný.





Next step is to press all the seams and continue same way. I've decided for hand-sew in lining, so I've stitched along all seam lines in "single layer"(one layer of lining and interlining together) and also trimed. Then I've pressed seam allowances of neckline and front line to the wrong side and topstitched. 
Dalším krokem je rozžehlení všech přídavků a dále se pokračuje stejným způsobem. Já jsem se rozhodla pro metodu vsazování podšívky v ruce, takže jsem pokračovala následovně: podél zbylých švů jsem podšívku prošila v "jedné vrstvě"(jen jedna vrstva podšívky a jedna vrstva vyteplení) a také odstřihla švový přídavek macfleece. Poté jsem zažehlila přídavky podél zadního a předního výstřihu a prošila v šíři asi 7 mm.




Now I'm ready for adding the lining!
Nyní už nic nebrání všívání podšívky!

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Třicetiněco-letá milovnice klasických krejčovských technik a anti-rychlošití.

1 komentářů :

  1. Paráda, těším se fotky hotového kabátu. Já včera do 1 do rána sešívala ("fell stiched", nevím, jak je to česky...) jeden jediný (!) šev podšívky "chanelu". Přesně jak jsi říkala, těžké to není, ale strašně pracné.

    OdpovědětVymazat